In dit project is Iv-Infra verantwoordelijk voor het ontwerp van de vier sluisdeuren, de twee bruggen en rioolschuiven; alles inclusief de bewegingswerken en onderhoudsvoorzieningen. De sluisdeuren, type roldeur, zijn rechthoekige staalconstructies van 25 x 58 x 8 meter. Ze wegen ongeveer 2.000 ton per stuk. De deuren zijn tweezijdig kerend en bestaan uit twee huidplaten, met horizontale verstijvers aan de buitenzijde, een rijdek, een drijfkist en onderin een horizontaal gelegen vakwerk. De uiteinden van de deuren zijn voorzien van verticale vakwerkconstructies. De sluisdeuren zijn verticaal gesteund op een bovenrol- en een onderrolwagen, welke over de in de kolk en in het sluishoofd aanwezige rails rijden, zodat de sluisdeur kan worden geopend en gesloten. De bovenrolwagen is verbonden aan een liersysteem dat zich in een kelder achter de sluisdeur bevindt. Horizontaal wordt de deur geleid middels een zestal middenstandsgeleide wielen. Deze zullen de deur onder normale omstandigheden rollend geleiden, maar onder extreme omstandigheden, zoals het optreden van grote (scheeps)golven, veren de wielen in hun ophanging.
Voor meer informatie verwijzen wij u door naar Iv-Infra. Meer informatie