Alles binnen bereik

 

Onder het motto ‘alles binnen bereik’ kan HDW voor elke hoogwerkerbehoefte een passende oplossing voorzien. De hoogwerkerspecialist voert het dealerschap van drie gerenommeerde fabrikanten: Genie, Teupen en Versalift Autohoogwerkers. Tijdens InfraTech 2019 zet HDW de nieuwe VTL-lijn van Versalift in de spotlights, een range autohoogwerkers die ook in een hybride variant beschikbaar is die geluidsarm en volledig uitstootvrij kan functioneren.

Drie merken
HDW werd in 1982 opgericht en was aanvankelijk actief met de verkoop van kranen, later kwamen daar hoogwerkers bij. “Door de jaren heen hebben we onze focus verlegd en ons volledig toegespitst op hoogwerkers,” zegt Wilco Donkersloot van HDW. “Met de drie topmerken kunnen we in elke hoogwerkerbehoefte voorzien. Genie is vooral bekend om zijn schaar- en telescoophoogwerkers, Teupen om zijn spinrupshoogwerkers en Versalift is specialist in autohoogwerkers. We voeren het dealerschap van deze merken voor de Benelux en Oost-Europa. In de Benelux staat onze klanten bovendien een team van monteurs ter beschikking, zowel voor de periodieke keuringen als bij eventuele storingen.”

VTL
Versalift Autohoogwerkers zijn volgens Wilco bij uitstek geschikt voor toepassing in de infrasector. “Denk aan bijvoorbeeld aan onderhoud en reparatie van straatverlichting en verkeersborden. Je kunt niet alleen eenvoudig de gewenste hoogte bereiken, maar ook het materiaal veilig meenemen in de bestelbus die als basis fungeert.”
De Versalift Telescopic Light (VTL) range is vorig jaar geïntroduceerd en combineert het mastontwerp van de zwaardere VT range en de het lage gewicht van de bestaande ETL range. Het mastontwerp en de toepassing van hoge sterkte staal resulteert in gewichtsbesparing en een enorm stijve en dus stabiele mast.
De 3,5-tons variant (BE-rijbewijs) bereikt een hoogte tot 14,5 meter. De 5-tons uitvoering bereikt een hoogte van 18 meter. In beide gevallen behoort een 2-tons trekhaak ook tot de mogelijkheden.

Hybride
Vanwege de toenemende milieuregels in steeds meer steden heeft Versalift ook een hybride variant van de VTL lijn geïntroduceerd. “Hybride wil zeggen dat de auto nog steeds door een Euro6 dieselmotor wordt aangedreven, maar dat het hoogwerkergedeelte 100% elektrisch werkt op een Lithium-ion accupakket. De hoogwerker kan op dit accupakket de hele werkdag geluidsarm en uitstootvrij functioneren. Het accupakket kan tijdens het rijden worden bijgeladen en uiteraard via een 230V stekker. Mocht het accupakket toch onverhoopt leeg zijn dan kan de hoogwerker nog altijd bediend worden via de PTO (power take off) van de auto.”
Versalift heeft bewust de keuze gemaakt nog niet op de nu beschikbare elektrisch aangedreven voertuigen te bouwen daar de actieradius en het laadvermogen van deze modellen nog te gering is. “We wachten met smart op de volgende generatie elektrische voertuigen.”

HDW levert de autohoogwerkers met keuze uit een Renault, Ford of Mercedes-Benz  en kan de autohoogwerkers uit voorraad leveren.

 

Voor meer informatie verwijzen wij u door naar HDWMeer informatie