Staalsnijden conform Euronorm 1090

brugdek-a12-parallelstructuur-marcel-smits-7.jpg__1600x0_q69_crop-scale crop_subsampling-2

 

Voor de bouw van constructies in de infrasector wordt een grote hoeveelheid aan staal ingezet. Staal van serieus formaat, dat als het even kan volledig op maat wordt voorbereid. SST Staalsnijtechniek is een high-end staalsnijbedrijf, dat gespecialiseerd is in dik staalsnijwerk tot 500 millimeter met hoge kwaliteitseisen. De firma uit Dordrecht is ISO-9001 en EN1090 Lloyds gecertificeerd, een vereiste voor de infrasector. Chris Mostert van SST Staalsnijtechniek geeft ons een kijkje in de keuken.

SST Staalsnijtechniek is gespecialiseerd in autogeensnijden, (fijn) plasmasnijden, lasafschuiningen en lasersnijden in de vier eigen productiehallen met een capaciteit van tien snijmachines en een hijscapaciteit van 50 ton. Mostert: “Daarnaast werken we nauw samen met onze twee zusterbedrijven in Wijchen: SBW en KMT. Elk bedrijf heeft zijn eigen specialisme en gezamenlijk leveren wij een totaaloplossing. In Wijchen kunnen we ook kanten, boren, frezen, afschuinen, lasersnijden en lichte laswerkzaamheden verrichten. Deze unieke combinatie biedt grote voordelen, zoals flexibiliteit, snel reageren op aanvragen, korte doorlooptijden en snelle leveringen. Ook hoeven er geen transport- en voorraadkosten te worden toegevoegd aan het product. We beschikken over een compleet en modern machinepark en hebben recent nog geïnvesteerd in nieuwe ontbraaminstallaties en kantbanken.”

203994

Zeesluis IJmuiden
We zijn vooral actief in de infra, off-shore, scheepsbouw, bruggen- en sluizenbouw en machine-apparatenbouw, zowel in Nederland als in België en Duitsland, vervolgt Mostert. “Zo loopt er op dit moment een groot project van zo’n 700 ton snijwerk voor een infraproject in België en leveren we een wezenlijke bijdrage aan de nieuwe Zeesluis in IJmuiden.” De Noordersluis uit 1929 voldoet niet meer aan de huidige eisen. De bouw van een nieuwe grote zeesluis zal straks een vlotte en veilige bereikbaarheid van de havens en bedrijven aan het Noordzeekanaal waarborgen. Mostert: “De constructie van de nieuwe zeesluis bestaat grotendeels uit staal. De contractanten nemen zeer regelmatig behoorlijke tonnages aan snijwerk af.”
Eind 2016 leverde SST Staalsnijtechniek het complete snijpakket van 400 ton voor de brug over de Gouwe parallel aan de A12. De versteviging van de Galecopperbrug (A12) ligt ook nog vers in het geheugen waarvan SST Staalsnijtechniek 3.000 ton mocht snijden.

Staalsnijtechniek is door Lloyds Register gecertificeerd en levert en produceert producten onder EN1090-2 tot Executieklasse 4, een vereiste in de infrasector. “Alle door ons geleverde materialen kunnen worden voorzien van een materiaalcertificaat en een keuringsstempel, het materiaal is 100% traceerbaar,” legt Mostert uit. “Daarnaast kunnen we ondersteunen in ultrasoon plaatonderzoek volgens gewenste specificatie (inclusief rapportage), het opstellen van meetrapporten en overstempelen van producten inclusief overstempelverklaring en laboratoriumbeproevingen ten behoeve van aanvullende keuringseisen zoals kerfslag, Z-beproeving, oplasbuigproef, etc. Kortom, we leveren een totaaloplossing en dat tegen scherpe tarieven.”

[cta-header align=”right”]

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*